dinsdag 2 april 2013

Flanders Solar is een snertbedrijf!


Op dagen als vandaag baal ik van Flanders Solar. Dat bedrijf heeft in 2009 zonnepanelen op ons dak geplaatst. Van zodra ze ook de datalogger (is een soort volgsysteem van de goede werking van de zonnepanelen) hadden geplaatst zag ik dat de omvormer te zwak was. Op koude zonnige dagen bleek de omvormer te pieken op 2739 W waarbij je kon zien aan de grafiek dat de panelen meer kunnen produceren. Zo ook vandaag, het is koud maar zonnig buiten, ideaal voor de productie van zonne-energie. Verschillende keren drong ik aan om een sterkere omvormer te plaatsen. Voor hen is dat niet zo erg, ze kunnen de omvormer op een volgend project gebruiken waar er een kleinere installatie staat. Maar ze hielden het been stijf en weigerden de omvormer te vervangen. Ja vandaag voel ik me weer gefopt door Flanders Solar…
hier zie je het duidelijk de kurve is volledig afgetopt door te zwakke omvormer...




Geen opmerkingen: