woensdag 16 februari 2011

Humor in de relatie is van levensbelang...

Dat humor belangrijk is in het leven weten we. toch zit ik nog na te genieten van de mails over en weer tussen Christientje en ik. Vanmorgen kreeg ik een sneer dat ik niet echt ordelijk ben in het huishouden van Christine. Nu zoek ik het recept om een quiche te maken met pompoen feta en zalm maar vind die niet. ziehier de conversatie:

--------------------------------------------------------------------------------


From: Daan Maes [mailto:daanmaes@gmail.com]
Sent: Wednesday 16 February 2011 10:33
To: Lehouck Christine (Electrabel)
Subject: recept



Liefste Huishoudwonder,

Deze kluns slaagt er niet in het recept te vinden in uw voorbeeldig klassement. Kan je me nog een tip geven?

Thnxs
Love you!
Kusjes,
Je Daan



Het antwoord:

Bolleke,

Ik heb het gauw terug opgezocht op het net. Daar ik een kluns ben in linken te verzenden, hier een kopie van het recept :
Quiche met pompoen feta en zalm :
Ingrediƫnten:
½ kg pompoen - 1 pakje verse bladerdeeg - 200 gr fetakaas - 150 gr gerookte zalm - 1 lookteentje - 1 ui - 2 eieren - 1,5 dl room - verse rozemarijn en tijm - olijfolie - peper
Werkwijze:
· Verwarm de oven voor op 200°C
· Beboter de quichevorm en leg de bladerdeeg in de vorm. Druk goed aan. Leg een velletje boterpapier op het deeg en vul de vormen met droge bonen.
· Bak het bladerdeeg gedurende 10 min.
· Pel de ui en het lookteentje en snij fijn.
· Schil de pompoen; snij in stukken en haal de zaden eruit.
· Stoof de ui, de look en de pompoenstukken zacht in olijfolie.
· Klop de room los met de eieren en kruid met peper.
· Snij de zalm in fijne snippers.
· Vul de half gebakken bladerdeegbodem met de groentemengeling. Verdeel er de zalmsnippers over en giet er het eimengsel over. Verdeel er al laatste de stukjes feta over.
· Zet opnieuw in de oven en bak gedurende 30 minuten.
· Serveer warm met een gemengde salade.
Succes ermee !
Xxx
Chris


--------------------------------------------------------------------------------

Zeg nog eens dat we geen humor hebben...

Geen opmerkingen: