woensdag 16 februari 2011

Onze boottrailer...

De regelmatige lezer weet het al, we zijn de gelukkige eigenaars van een 21 voet zeilbootje, de Vamos. Met onze camper kunnen we met dat bootje op de trailer overal naartoe trekken om daar te spelevaren. Nu moest ik nog steeds voor het eerst naar de automobielinspectie. vorige week deed ik dat maar. Rood was de uitkomst. Er ontbraken enkele reflectoren, er zat teveel speling op het rechter wiellager en de combinatie woog 120kg teveel. De eerste twee probleempjes waren makkelijk op te lossen. Het derde des te moeilijker. We kunnen onze Jantar 21 (het merk) niet op dieet zetten, vermageren kan dus niet we moeten een andere oplossing zoeken.
Daar we ook ons bootje als extra ruimte willen gebruiken voor bagage is er slechts 1 oplossing: een trailer die meer kan torsen. Nu hebben we een MTM van 1350 kg. Een MTM van 1600 Ć  1700kg zou dus perfect zijn. Wij naar de Belgian Bootshow in Gent.
Riba stond daar met een prijs van 2900€ hadden we een trailer van 1,6 ton. Verder zagen we nog een trailer voor 1990€ maar die zag er nogal “licht” uit. Achteraan in de Beurs zien we RD Center- boottrailers. De baas zelf staat op de beurs en is bereid onze trailer over te nemen en voor 2000€ zijn we gesteld. Die RD trailers zien er wel degelijk uit. Dat zou wel eens de keuze kunnen worden.
Thuis gekomen toch nog even met vriend PC het net op. Daar vind ik toch wel de trailer die ik wil kopen in occasie aangeboden. Voor 1750€ kan ik hem hebben. Dan heb ik nog steeds mijn oude trailer die ik extra kan verkopen… prima situatie dus.
Morgen donderdag trek ik naar Lommel om de trailer te inspecteren. Hopelijk voldoet hij en doe ik toch wat profijt. Een bootje hebben is een lopende rekening, dat moet je weten voor je er aan begint…

Geen opmerkingen: