dinsdag 17 november 2015

Lastpost


Op 12 november zag ik op het nieuws een verslag van de Last Post gespeeld aan de Menenpoort in Ieper. Dit ter nagedachtenis van de wereldoorlog 1. Op 13 november 2015 zag ik in de laatavond uitzending op dezelfde tv-zender een verslag van de barbaarse aanslagen op de concerthal Bataclan, verschillende bars en het Stade de France voetbaltempel in en om Parijs. Hier waren het lastposten met verdraaide geesten die jonge mensen de schrik van hun leven bezorgden of hen dat ontnamen. In naam van hun god zeggen ze, in naam van Satan denk ik. Jongens, niet steeds de slimsten van de klas, worden door haatdragende predikers van een verderfelijke gedachtegang geïndoctrineerd. Zo herinner ik me van mijn legertijd het verhaal van een acteur die op een elektrische stoel zat en die door proefpersonen ogenschijnlijk geëlektrocuteerd werd. De proefpersonen zagen hoe groot de spanning was die op de man werd toegepast en toch deden ze verder in het belang van de proef. Ook bij de zelfmoordaanslagen van 13 november worden goedgelovige jongens gebruikt om onmenselijke taken te laten uitvoeren zonder dat dezen de gevolgen ervan overzien. De haatpredikers zijn de echte lastposten waar we ons moeten van ontdoen. Voorgoed!

Geen opmerkingen: