zondag 6 mei 2012

Louis inschrijven voor het middelbaar onderwijs


In 2010 en 2011 waren er wachtlijsten om kinderen in te schrijven voor het middelbaar onderwijs in de OLVP middenschool van Bornem. De inschrijvingen voor het komende jaar gebeuren op 5 en 12 mei 2012. Daarom vroeg Hilde ons om reeds vanaf 4mei te gaan posten om zeker ingeschreven te zijn. Bij de laatste afspraken zeggen we dat we tussen 12 en 13 uur onze post gaan innemen aan de inschrijfplaats. Hilde moest er mee lachen, dan gaan jullie de eerste zijn grapt ze. Ze denkt dat pas van ’s avonds de rij zal gaan groeien. We zijn pas onderweg van Wemmel naar Bornem of we krijgen een paniekerige telefoon van onze dochter, Papa ze staan er al van gisteren donderdag, kom zo snel mogelijk…
Jonas, Louis’ vader, was ook al gealarmeerd en spoedde zich naar de inschrijfplaats om zich op een lijst te laten zetten. Hij was er rond 11:30 en kreeg plaats 130 toegewezen. Wij kwamen een kwartiertje later aan en er waren nog geen extra inschrijvingen gebeurd. De meeste belanghebbenden waren reeds verwittigd en waren al ingeschreven. We waren dus zeker niet de eerste. Om zeker te zijn dat niemand de lijst zou contesteren werd er afgesproken om elke 2 uur een controle te doen of alle ingeschrevenen nog aanwezig waren. Dus ergens naartoe lopen of pas de dag van de inschrijving zelf terug komen was uitgesloten. Zelfs gedurende de nacht was er om de 2 uur een check van alle vertegenwoordigers. Sommige ouders kwamen om beurt anderen bleven de ganse nacht rondhangen maar niemand kon echt doorslapen, om de 2 uur moest men op het appel zijn. Na 23 uur kropen we in bed en mijn wekker rinkelde om de 2 uur…
Hij was zeer precies ingesteld want bij de afroeping van 1 uur kwam ik pas toe als men het nummer 30 afriep, bij de beurt van 3 uur was het zelfs nummer 37 dus was ik wat vroeger op de controle van 5 uur. Toen stelde men zelfs voor om vanaf 6 uur effectief in een rij te gaan staan voor de toegang om elke discussie met nieuwkomers te vermijden. Het had weinig zin om nog 1 uur in bed te kruipen dus heb ik me maar klaar gemaakt om al piket te gaan staan. Tjoeleke was al blijven liggen vanaf de controle van 1 uur onnodig dat we er met 2 stonden.
Even meehelpen om de nadarafsluitingen te plaatsen en onze plaats in de rij aannemen. Tot dan was het nog redelijk droog gebleven maar de weergoden hadden aan ons gedacht, vanaf 5:30 begon het te regenen, zacht maar wel onophoudelijk…
Gelukkig hield mijn zeilvest me droog, ik prees me gelukkig als ik zag hoe anderen zich probeerden te beschermen. Met slaapzakken en dekens probeerden men zich warm en droog te houden.
Bedankt Pascal Smet, Vlaams minister van onderwijs, om zo’n organisatie uit de grond te stampen…
Ik grapte nog, wat een goed idee om de inschrijvingen zo te laten gebeuren, zo kunnen de families van de kinderen die samen zouden zitten elkaar al leren kennen, een oudercontact vooraf! Rond 9:30 kwam Hilde ons aflossen want de inschrijving moest door een van de ouders zelf gebeuren. Wij moe maar voldaan over onze gekweten taak naar Brugge.
Om 11:06 kregen we dan de verlossende sms van Hilde:

OEF! 't Is gelukt!!! Hij is ingeschreven :) nog es héél erg bedankt hé, dat jullie dit hbn gedaan voor ons! X

Eind goed al goed.

Geen opmerkingen: